11 ключових компетентностей НУШ для початкової школи — чекліст для вчителя

Які ключові компетентності формувати в учня початкових класів за вимогами Державного стандарту початкової освіти

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

11 ключових компетентностей
і їх зміст

► вільне володіння державною мовою

  • вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти
  • любов до читання
  • відчуття краси слова
  • усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження
  • готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

► здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами

  • активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади
  • можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях
  • оволодіння навичками міжкультурного спілкування

► ​математична компетентність

  • виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
  • моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
  • усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

► компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій

  • допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї
  • самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати
  • формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
  • пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження

► інноваційність

  • відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо)
  • формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади

► екологічна компетентність

  • усвідомлення основи екологічного природокористування
  • дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства

► інформаційно-комунікаційна компетентність

  • опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування
  • здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях

► навчання впродовж життя

  • опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання
  • організація власного навчального середовища
  • отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб
  • визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення
  • навчання працювати самостійно і в групі

► громадянські та соціальні компетентності

  • усвідомлення ідей демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, рівних прав і можливостей
  • співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети
  • активність у житті класу та школи
  • повага до прав інших осіб
  • уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України
  • дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя

Формування громадянських компетентностей

► культурна компетентність

  • залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості

► підприємливість та фінансова грамотність

  • ініціативність
  • готовність брати відповідальність за власні рішення
  • вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
  • усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці
  • готовність до втілення в життя ініційованих ідей
  • прийняття власних рішень

Формування ключових компетентностей учнів

В основі формування компетентностей —

  • досвід учнів як здобувачів освіти
  • потреби учнів, що мотивують до навчання
  • знання та вміння учнів, набуті в освітньому середовищі (у школі, в родині) та соціальних ситуаціях.

Уміння, спільні для всіх ключових компетентностей:

​​​11 ключових компетентностей НУШ для початкової школи — чекліст для вчителя

 

 

 


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді