Близько половини школярів говорять винятково українською під час перерв

Результати дослідження показали, що майже половина учнів говорять з однокласниками під час перерв винятково українською

Використання української в повсякденні

Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів

97% українських вчителів використовують під час уроків винятково державну мову, а 92% продовжують спілкуватися з учнями й ученицями українською на перервах.

93% педагогів спілкуються з батьками школярів і школярок державною мовою. Проте у спілкуванні з колегами по роботі цей відсоток менший — 88% вчителів говорять винятково українською.

Такі дані зазначено в результатах моніторингу щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти, яке у 2022–2023 навчальному році провела Державна служба якості освіти.

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна в прикріпленому документі. 

Згідно із статтею 7 Закону України «Про освіту», у закладах освіти мовою освітнього процесу є державна мова, тобто українська. Використання державної мови є обов’язковим під час проведення навчальних занять, за винятком предметів, які, викладаються іноземними мовами або мовами корінних народів і національних меншин.

Відповідно до результатів опитування батьків, 93% переконані, що освітній процес у школах, де навчаються їхні діти, відбувається державною мовою. У 2021–2022 навчальному році цей відсоток становив 87%.

Зокрема, з 2022 року помітним також є збільшення використання вчителями українськомовних навчальних матеріалів під час підготовки до занять. У 2021–2022 навчальному році 82% педагогів послуговувалися винятково українськомовними матеріалами, а у 2022–2023 цей показник зріс до 93%.

Водночас кількість освітян, які використовували російськомовні матеріали, зменшився з 4% до 0% у відповідний період.

Окрім того, у звіті зазначається, що за спостереженнями 75% вчителів, більшість учнів / учениць між собою на уроках спілкуються тільки державною мовою, що свідчить про суттєве переважання україномовного середовища. Проте 3% опитаних педагогів зауважили, що школярі послуговуються як українською, так і російською.

Однак 49% опитаних учнів / учениць стверджують, що говорять з однокласниками під час перерв винятково українською, а 58% — під час уроків.

Минулого року 45–46% батьків учнів і учениць оцінювали рівень знань своїх дітей з української мови та української літератури як середній, а 38–41% — як високий.

За інформацією НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4892

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10286

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді