В Україні запустили платформу для подолання освітніх втрат у школярів

«ПОВІР» — це про безумовну віру в кожну дитину: в Україні стартує пілотування платформи для подолання освітніх втрат і розривів

Платформа подолання освітніх втрат у школярів

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

З 1 травня 2024 року в Україні стартує пілотування освітньої онлайн-платформи «ПОВІР» (назва — акронім від Подолання Освітніх Втрат I Розривів) для підтримки учнів і учениць, які зіткнулися з викликами у навчанні.

Таку інформацію зазначив голова Ради ГО «ЕдКемп Україна» й член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти Олександр Елькін під час презентації платформи й результатів дослідження ДоСЕН.

Як він зауважив, нині у дітей через життєві обставини сьогодення було втрачено мотивацію вчитися та дізнаватися щось нове. Проте дорослі повинні усвідомлювати, що час дитинства обмежений.

«Тому маємо стояти на сторожі щастя і мрій наших дітей. Ми віримо в їхній успіх, і найголовніше — завдяки платформі “ПОВІР” допомагаємо повірити українським ученицям і учням у власні сили, у здатність долати виклики, удосконалюватися та досягати успіху», — підкреслив голова Ради ГО «ЕдКемп Україна».

«ПОВІР» — це безплатна платформа, де учні середніх і старших класів зможуть навчатися за підтримки педагогів, які пройшли спеціальну підготовку. Взаємодія відбуватиметься в безпечному, дружньому й гейміфікованому онлайн-просторі, з увагою до унікальних потреб кожної дитини та розвитку її академічних і життєвих навичок.

За словами керівника Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина, пілотування проєкту триватиме до кінця 2024 року й охопить 2 000 школярів і школярок із 7, 9 і 11 класів закладів освіти України.

Протягом цього етапу в учнів і учениць буде можливість «підтягнути» три шкільні дисципліни:

  • математику;
  • українську мову;
  • англійську мову.

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

У 2024 році проєкт буде націлений на подолання освітніх втрат і розривів у найбільш вразливих категорій учнів і учениць. Зокрема, йдеться про дітей:

  • з родин внутрішньо переміщених осіб;
  • які знаходяться на деокупованих територіях або таких, де велися / ведуться бойові дії;
  • які виїхали з України через війну;
  • які мають інвалідність;
  • захисників і захисниць України;
  • у яких хтось із рідних загинув через війну;
  • які перебувають на стаціонарному лікуванні або отримують реабілітаційну допомогу;
  • сиріт і тих, які позбавлені батьківського піклування;
  • які мешкають у селищах / селах / поселеннях і потребують підтримки;
  • які мешкають у містах / обласних центрах і потребують підтримки.

Як зазначив Сергій Колебошин, магістральна ідея впровадження системи “ПОВІР” полягає в тому, що всі діти без винятку здатні подолати освітні втрати.

«У назві зашитий стійкісноорієнтований підхід, який говорить: “У людини є всі ресурси для подолання навіть дуже складних викликів”. Українці й українки доводять це щодня. “ПОВІР” — це про безумовну віру в кожну дитину», — акцентував він.

Модель навчання на платформі поєднуватиме «спринти» й «марафони»:

  • Обравши «Спринт», діти отримають швидку допомогу з поточними викликами, як-от домашнє завдання чи підготовка до контрольних, а після перших успіхів, за бажанням, зможуть зануритися в глибшу роботу в одному з трьох предметів, націлену вже на подолання втрат у навчанні.
  • «Марафон» передбачатиме серію зустрічей з учителем (до 10 зустрічей по 60 хвилин) в індивідуальному або груповому (до 6 осіб) форматі.

Зокрема, навчання проходитиме в ігровій формі. Учні й учениці зможуть встановлювати рекорди, долаючи різні виклики. За це вони отримуватимуть відзнаки та накопичують віркоїни (своєрідну валюту «ПОВІР»). Віркоїни потім можна буде обміняти на брендовані подарунки або задонатити тим, хто потребує підтримки під час війни.

До проєкту залучено 90 тренерів / тренерок і СЕН-педагогів, яких підтримуватимуть 15 методистів і методисток проєкту.

За словами директора із питань освіти й навичок OECD і засновника дослідження PISA Андреаса Шляйхера, згідно з даними міжнародних досліджень, учні, працюючи з педагогами, які їх підтримують і розуміють, у чому кожна окрема дитина може вдосконалюватися, показують кращі академічні результати. Саме тому, на його думку, важливо, що в проєкті «ПОВІР» зробили наголос на особистих взаєминах учня й учителя.

«Навчання — це про взаємини. Учнівство будує свої взаємини з вчителями й вчительками, з якими вони навчаються. Відомо й доведено, що учнівство навчається краще в тих класах, і з тими вчителями й вчительками, яких вони люблять. […] Це не тільки про навчання в часи кризи, це також про майбутнє освіти», — наголосив засновник дослідження PISA.

Джерело: НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4983

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді