Робота дитячого садка під час карантину: рухаємось вперед

Карантин триватиме до 11 травня. Що в цих умовах можуть робити адміністрація і працівники ЗДО — зокрема, директор, вихователь-методист і медична сестра — дізнайтеся зі статті. Скачайте корисні матеріали, ознайомтеся зі зручними онлайн-сервісами

Чи звільняти працівника без спеціальної освіти? Приклад із практики

Також Уряд представив план виходу з карантину. Відповідно до нього, заклади освіти відновлять роботу тільки на 4-му етапі.

«З 11 травня, я сподіваюся, ми розпочнемо перший етап виходу з карантину, коли ми послабимо певні обмеження, починаючи з можливості відвідувати парки, сквери. Дамо дозвіл на роботу магазинів оптової і роздрібної торгівлі непродовольчими товарами тощо», – наголошує прем’єр-міністр.

«Третій, четвертий і п'ятий етапи – це фактично завершення карантину. Крім цього є так звані червоний, помаранчевий, жовтий, зелений рівні – це коли ми зможемо розумними заходами управляти в тих точках, де виникають спалахи. Це окремі території, міста, області, райони».

Директору: яких орієнтирів триматися

При продовженні карантину маєте бути впевнені, що правильно оформлені всі документи, пов’язані з карантином, організацією дистанційної роботи та простою. За потреби уточніть, як необхідно виплачувати заробітну плату педагогічним та іншим працівникам закладу, зокрема працівникам-сумісникам.

Окрім того, слід не залишати напризволяще рутинні справи, а саме:

Під час карантину може виникнути необхідність викликати на роботу певних працівників, які перебувають у простої, наприклад прибиральниць. У цьому випадку не відкликайте працівників з простою (це неправомірно). Натомість видайте наказ про закінчення простою для конкретних працівників. Якщо наперед відомо, скільки триватиме робота — у другому пункті наказу про закінчення простою знову оголосіть для працівників простій із певної дати. Якщо невідомо, то після закінчення роботи новим наказом оголосіть простій.

Медичній сестрі: яку роботу виконувати віддалено

Медична сестра дитсадка, імовірно, стежитиме за оновленням відомостей про перебіг пандемії, ділитиметься цією інформацією з колегами та батьками вихованців (на сайті закладу абощо). Тож важливо моніторити інформацію на сайтах, вартих довіри. Адже в ситуації паніки та інформаційного хаосу з’являється надто багато відверто маніпулятивних публікацій, квазі-експертних думок, теорій змови. Тож слід триматися авторитетних та перевірених джерел, як-от:

Перевірені дані та рекомендації щодо поведінки під час карантину розміщуйте:

  • на своїх сторінках у соцмережах;
  • на сайті закладу.

У своїх публікаціях ставте активні посилання на джерела, з якого взято інформацію.

Медсестрі слід також активізувати вплив на батьків — поширювати розумну інформацію щодо харчування дітей, фізичної активності, вакцинації, гігієни тощо. Адже зараз чимало батьків мусять водночас доглядати за дітьми та працювати віддалено. Емоційне та фізичне навантаження часом змушує їх махнути рукою на деякі важливі речі — наприклад, не дозволяти дітям їсти забагато солодкого та фастфуду. Хто підтримає у батьках відповідальність у нинішній непростій ситуації, як не медична сестра?

Під час карантину варто попрацювати з документами, на які завжди бракує часу, зокрема з тими, що стосуються системи НАССР. Шаблони документів знайдете у розділі «Зразки й шаблони» у е-журналі «Медична сестра дошкільного закладу». Посилання з розділу «Зразки й шаблони» ведуть на відповідні статті, а звідти вже можете скачати необхідний шаблон документа.

Нагадайте колегам — планові медогляди можна і треба буде пройти лише після закінчення карантину.

Вихователю-методисту: як налагодити методичну роботу

Насамперед важливо упорядкувати документацію, зокрема:

  • проаналізувати роботу садка за минулий рік;
  • підбити підсумки моніторингу;
  • скласти проєкт плану роботи на наступний рік.

Робота над окремими документами, як-от проєкт річного плану, потребує злагодженої роботи колективу. Для цього використовуйте корисні сервіси: електронну пошту та месенджери, Google Таблиці, Google Диск тощо.

Допоможіть педагогам адаптуватися до нового режиму роботи:

  • підготуйте та запропонуйте пам’ятку «Як правильно працювати вдома»;
  • проведіть опитування та переконайтеся, що всі на зв’язку;
  • скоординуйте віддалену роботу педагогів за допомогою блоків завдань — самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з батьками.

Завдання мають бути зрозумілими, а результат — застосовним у подальшій роботі. Уникайте формальних завдань за принципом «аби тільки не сиділи без діла». Запропонуйте педагогам розробити проєкт, який вони реалізують із дітьми після карантину; переглянути професійний вебінар та обговорити його в чаті; пройти онлайн-курси для підвищення кваліфікації тощо.

Не забувайте про власне методичну роботу — підготуйте для педагогів-початківців консультативні матеріали, онлайн-ігри та тести для перевірки знань. Усі сервіси для цього безкоштовні та прості у використанні.

Зрештою, скоординуйте роботу з дітьми. Можна створити на Google Диску окремі папки за назвами груп. Нехай кожен педагог запише коротке звернення до дітей своєї групи, у якому закличе їх до активності та гри.

Відтак у ці папки педагоги складатимуть цікаві завдання для дітей та короткі рекомендації для батьків. Звичайно, батькам потрібно надати доступ до папки. Слід не викладати одразу багато завдань і оновлювати їх за потреби.

Якщо батьки погодяться, проведіть для вихованців короткі онлайн-заняття.

Давайте зворотній зв’язок — коментуйте діяльність дітей, підбадьорюйте та хваліть усіх учасників. Якщо батьки не проявлятимуть бажаної активності — не вимагайте від них постійної участі та виконання всіх завдань. Пропонуйте помірну кількість завдань, які не займуть більше години спільної діяльності на день.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді