Індивідуальна програма розвитку: що це
Індивідуальна програма розвитку складається на навчальний рік (у разі потреби за рішенням команди психолого-педагогічного супроводу - на літній період), підписується всіма членами команди психолого-педагогічного супроводу, одним з батьків або іншим законним представником дитини, затверджується керівником закладу дошкільної освіти, переглядається тричі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та зберігається в закладі дошкільної освіти не менше ніж три роки, а також обліковується у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів. Батьки або інші законні представники дитини можуть отримати копію індивідуальної програми розвитку за вимогою у закладів освіти та/або у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
Примірний зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами для використання в закладах дошкільної освіти додано до Постанови КМУ від 10 квітня 2019 р. № 530 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти".
Підтримка особистісного здоров'я: акценти
4 факти про ІПР
Індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами (ІПР):
- складають:
- на навчальний рік на основі програм, зокрема спеціальних, рекомендованих МОН для закладів дошкільної освіти
- з відповідною їх адаптацією до особливих освітніх потреб дитини
- затверджує директор ЗДО
- погоджують батьки дитини (особи, які їх замінюють)
- переглядають тричі на рік (за потреби частіше) з метою коригування.
Роботу з дитиною раннього віку педагогам слід не вибудовувати за принципом розвитку окремих психічних процесів, а скеровувати на загальне, максимально різнобічне ознайомлення малюка зі світом предметів, людей і взаємин.
Розділи Індивідуальної програми розвитку
ІПР може мати такі розділи:
№ з/п | назва розділу | зміст розділу |
1 | Загальні відомості |
|
2 | Відомості про особливості розвитку дитини |
|
3 | Додаткові освітні та соціальні потреби дитини |
|
4 | Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги |
|
5 | Освітня програма |
|
6 | Адаптація та модифікація освітніх програм |
|
7 | Індивідуальний освітній план дитини |
|
8 | Фахівці, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами |
|
9 | Погодження індивідуальної програми розвитку з батьками (особами, які їх замінюють) | |
10 | План консультування батьків (осіб, які їх замінюють) |
|
11 | Засідання фахівців, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами |
|
12 | Психолого-педагогічна характеристика дитини з особливими | Подають психолого-педагогічну характеристику дитини з особливими освітніми потребами за 20__/20__ навчальний рік |
Індивідуальна програма розвитку стане корисною і під час навчального року, і у літній оздоровчий період.