Як організувати освітній процес дітей з ООП у новому році
Навчання дітей з ООП: рекомендації МОН
МОН сформувало й опублікувало Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році.
В них виокремлено питання:
- Комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей
- Психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг
- Фінансування психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг
- Роботи асистента вчителя та асистента учня (дитини)
Зміст Типової освітньої програми для спеціальних ЗЗСО
Типова освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
Типова освітня програма визначає:
- загальний обсяг навчального навантаження, який поданий в рамках навчальних планів
- очікувані результати навчання здобувачів базової середньої освіти та пропонований зміст навчальних предметів, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
- перелік корекційно-розвиткових програм, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
- рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
Навчальні плани для дітей:
|
|
| |
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Обсяг навчального навантаження
Загальний обсяг навчального навантаження для здобувачів освіти у спеціальних ЗЗСО для 5–10-х класів складає 6265 год, а саме:
- 5-ті кл. — 875 год/навчальний рік
- 6-ті кл. — 980 год/навчальний рік
- 7-мі кл. — 1050 год/навчальний рік
- 8-мі, 9-ті, 10-ті кл. — по 1120 год/навчальний рік.
Для дітей із затримкою психічного розвитку загальний обсяг навчального навантаження у 5–9-х класах — 5145 год.
Зауважте!
Години корекційно-розвиткових занять навчального плану не враховують при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
Навчальний план для дітей з особливими освітніми потребами
Навчальний план — це документ, що:
- дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти
- встановлює погодинне співвідношення між предметами за роками навчання
- визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти.
Навчальні плани передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через навчальні предмети. Вони охоплюють:
- інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов’язкову для всіх спеціальних ЗЗСО, у яких навчаються діти з особливими освітніми потребами незалежно від їх підпорядкування, видів і форм власності
- варіативну складову, якою передбачені додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, факультативні, індивідуальні та групові заняття.
Навчальні плани зорієнтовані на роботу основної школи за 5-ти денним навчальним тижнем.
Корекційно-розвиткові заняття
Навчальні плани для спеціальних ЗЗСО для дітей з ООП обов’язково включають години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти і реалізується через курси:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Повноцінність базової загальної середньої освіти здобувачів освіти спеціальних ЗЗСО для дітей з особливими освітніми потребами забезпечують за реалізації інваріантної, варіативної частин навчального плану та корекційно-розвиткових занять, які обов’язково фінансують з відповідного бюджету.