Як написати якісний фандрейзинговий план
«Українське дошкілля» — це програма розвитку дитини дошкільного віку, яку використовують під час організації навчально-виховного процесу у закладах дошкільної освіти та центрах дитячого розвитку.
Коротко про зміст і завдання програми
Ідея та мета програми — опираючись на зміст Базового компонента дошкільної освіти, реалізувати оптимальний комплекс розвивальних, виховних і навчальних функцій та напрямків життєдіяльності дітей дошкільного віку.
Скачайте програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»
Завдання програми «Українське дошкілля»
- Реалізувати особистісно-зорієнтоване навчання
- Сприяти формуванню системи цінностей дошкільників
- Розвивати життєві компетенції
- Збагачувати загальну культуру дітей
- Сформувати уявлення про цілісну картину світу
СВІТЛАНА НЕРЯНОВА, начальник відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, підготувала відповіді на найпоширеніші запитання про атестацію педагогічних працівників у 2021 році.
Принципи
- Науковість
- Інтеграція
- Системність
- Комплексність
- Гуманізація змісту навчання та виховання
Структура програми
Матеріал розподілено відповідно до освітніх ліній, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти. Зміст має такі розділи:
- Ранній вік (3-й рік життя)
- Молодший вік (4-й рік життя)
- Середній вік (5-й рік життя)
- Старший дошкільний вік (6-й рік життя)
У кожному розділі вміщено стислу характеристику особливостей дитячого розвитку, інформацію про те, як організувати виховання та навчання, а також орієнтовні компетенції, якими повинна володіти дитина у межах свого віку.
Освітні лінії програми «Українське дошкілля» (2017)
Складіть перспективне планування за програмою «Українське дошкілля», беручи за основу такі освітні лінії:
«Особистість дитини» | Здоров'я, фізичний розвиток та активність, хвороби. Безпека життєдіяльності (правила дорожнього руху, пожежна безпека, поведінка у побуті тощо). Особиста гігієна |
«Дитина в соціумі» | Духовно-моральне виховання, народознавство (традиції, обряди та звичаї), пізніше — правова культура) |
«Дитина у природному довкіллі» | Планета Земля, Всесвіт. Життя людини у природному довкіллі. Особливості та явища природи. Розвиток екологічної культури |
«Дитина у світі культури» | Образотворче, музичне, театральне та літературне мистецтво. Розвиток творчих здібностей |
«Гра дитини» | Організація різних видів гри. Розвиток компетенції під час ігрової форми роботи |
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» | Початкові основи народної математики |
«Мовлення дитини» | Орфоепічна та орфографічна грамотність. Культура мовлення. Розвиток зв'язного мовлення, підготовка до письма |
У додатках є:
- Приклади музичних та художніх творів, які можна використати на заняттях
- Розділ «Співпраця із сім'єю» — про організацію роботи з батьками
Як систематизовано зміст нової програми «Українське дошкілля»
Зміст програми «Українське дошкілля» (редакція 2017 року) поступово ускладнюється залежно від розвитку дітей та їх вікової компетенції.
Третій рік життя
Що відбувається з дитиною
- З’являється потреба у спілкуванні з дорослими та прагнення до самостійності
- Відбувається конфлікт між «Я хочу» та «Я можу»
- Активно збагачується лексичний запас
- Розвивається тактильна, зорова та кінетична чутливість
- Стає чіткою координація рухів
- Розвивається фонематичний та музичний слух
- З’являється здібність розрізняти напрямки руху та фокусувати увагу
- Формуються судження про оточення та здатність до узагальнення
- Виникають запитання «Що це? Чому?»
- Активізується репродуктивна уява
- Розширюються сенсорні можливості
- Відбуваються прогресивні зміни в розвитку пам'яті та уваги
- Урізноманітнюється емоційна сфера
Четвертий рік життя
Що відбувається з дитиною
- У порівнянні з дворічками темпи фізичного розвитку уповільнюються
- Діяльність у грі чи під час виконання завдань відбувається обдумано
- Активно розвивається мовлення, мовне чуття та пам'ять
- З'являється здатність аналізувати предмети чи явища
- Активізуються наочно-образне мислення
- Уява та увага залишається приблизно на тому ж рівні, що і на третьому році життя
- Швидко змінюється емоційний стан
П’ятий рік життя
Що відбувається з дитиною
- Фізичний розвиток відбувається поступово
- Активно розвиваються різноманітні види мовленнєвої діяльності
- З'являється інтерес до різних сфер життя навколишнього середовища
- Суттєво міцнішають мислення та пам'ять
- Починає формуватися здатність довільно запам'ятовувати шляхом повторення
- Увага стає стійкою
- Формується воля
- З'являється бажання виконувати трудові доручення
- Зміцнюється вміння керувати власними емоціями та почуттями
Шостий рік життя
Що відбувається з дитиною
- Фізичний розвиток характеризується статевими відмінностями
- Настає переломний момент, що передує змінам у пізнавальній, вольовій та емоційній сфері
- Міцнішає образ власного «Я», самооцінка, внутрішня мотивація
- Виникає довільна увага
- Власний емоційний стан стає керованим
- Зміцнюється уміння сприймати явища та предмети
- З'являється вибіркове та усвідомлене запам'ятовування
- Формується здатність обмежувати власні бажання, оцінювати наслідок своїх вчинків
- Зростає вміння критично ставитися до подій та до себе
- Гра набуває інтелектуальних рис
- Формується усвідомлення суспільної користі зі своєї праці
Програма «Українське дошкілля», враховуючи потреби вихователів та вікові особливості розвитку дітей від 2 до 6 років, сприяє формування життєвої компетентності вихованців.