Н…н…нарада в дошкільному навчальному закладі

Нормативно не визначено, навіщо і як проводять наради. Та в управлінській діяльності це давно звична форма оперативного реагування на посталі питання. Які ж наради проводять у дошкільному навчальному закладі і які питання розглядають

У дошкільних навчальних закладах традиційно організовують наради таких видів:

  • адміністративна при завідувачу
  • виробнича.

Їх проводять між засіданнями педагогічної ради, реагуючи на нагальні питання в діяльності закладу.

Адміністративна та виробнича наради є важливими управлінськими формами у діяльності дошкільного навчального закладу. Передовсім це —

Адміністративна нарада при завідувачу

Це одна з найефективніших форм управління дошкільним навчальним закладом.

Часто адміністративні наради називають оперативними, адже на них розв’язують поточні, термінові питання.

Завідувач під час адміністративних нарад має змогу оперативно:

  • скоординувати освітній процес
  • відкоригувати річний план роботи, програму розвитку закладу
  • підвищити якість і оперативність управлінських рішень
  • делегувати повноваження тощо.

Основні завдання адміннаради:

  • контроль за дотриманням норм законодавства та виконанням наказів і розпоряджень завідувача
  • виявлення негативних/позитивних тенденцій в організації освітнього процесу, прийняття рішень щодо його вдосконалення
  • аналіз результатів діяльності педагогічних працівників
  • забезпечення контролю за дотриманням норм охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Основні функції адміннаради:

  • інформаційно-пізнавальна

  • інформування представників колективу та членів адміністративної групи
  • контрольно-регулювальна

  • виявлення відхилень і порушень у роботі закладу, їх усунення
  • нормативно-оцінювальна

  • підбиття підсумків роботи за певний час
  • оцінювання діяльності персоналу
  • творчо-пошукова
  • розроблення колективних рішень щодо розв’язання складних питань діяльності закладу

Учасники наради

Зазвичай в адміністративних нарадах бере участь, окрім завідувача (директора), т. зв. адміністративна група:

На нараду запрошують насамперед тих працівників, які:

  • мають безпосереднє відношення до питань порядку денного
  • володіють спеціальними знаннями щодо питань порядку денного
  • виконували завдання, визначені на попередній адміністративній нараді
  • мають досвід розв’язування аналогічних питань
  • будуть відповідальними за виконання завдань, визначених на адміністративній нараді.

Періодичність проведення нарад

Це питання лише в компетенції керівника дошкільного закладу. Однак він має дотримувати термінів, аби всі виконавці мали змогу виконати завдання, визначені на попередніх адміністративних нарадах.

Адміністративну нараду за участі адміністративної групи зазвичай організовують:

  • щопонеділка
  • тривалістю 15–30 хв.

Порядок денний і протокол засідання адміністративної групи не складають. Достатньо завчасно занотувати питання для обговорення, а під час наради — фіксувати інформацію, пропозиції, рекомендації.

За результатами наради:

  • дають вказівки, розпорядження
  • тримають виконання на контролі.

Кількість адміністративних нарад за участі всього колективу чи окремих категорій працівників на навчальний рік визначає керівник закладу. Їх проводять:

  • у понеділок чи п’ятницю
  • в день, спланований для методичних заходів (педагогічних годин).

Тривалість — не більше 1 год.

Розглядають загальні питання, щоби:

  • з’ясувати думку працівників
  • визначити охочих виконати те чи те завдання.

Також ці наради можна присвячувати питанням:

Можна спланувати адміністративну нараду з двох частин:

  • першу — для всього колективу
  • другу провести з окремими працівниками.

За результатами адміністративної наради завідувач/директор дошкільного закладу:

  • видає наказ, якщо необхідно
  • виносить питання, обговорювані під час наради, на розгляд педагогічної ради.

Виробнича нарада

Зразки протоколів виробничих нарад в ЗДО

Такі наради проводять 3-4 рази протягом навчального року.

Керівник дошкільного закладу передбачає їх у плані роботи дошкільного навчального закладу на рік, вказуючи:

  • тематику (з огляду на завдання діяльності закладу)
  • орієнтовний порядок денний.

Зауважте!

Кожен працівник з моменту укладення трудового договору зобов’язаний брати участь у виробничих нарадах

Рішення, прийняті під час виробничих нарад, є обов’язковими для виконання

Виробничі наради, як і адміністративні, можна проводити для:

  • усього колективу дошкільного закладу
  • окремих категорій працівників.

На виробничих нарадах звичайно розглядають питання щодо:

  • зміцнення трудової та виконавської дисципліни
  • поліпшення умов і організації праці педагогічних та інших працівників
  • раціонального використання технічних засобів навчання, групових приміщень і в цілому навчально-матеріальної бази
  • удосконалення роботи з охорони праці
  • підвищення виробничої культури й естетики
  • доцільного використання коштів, асигнованих на виконання основних завдань.

До виробничих нарад готуються завчасно і ретельно. Адже тут важливо розглянути й обговорити, зокрема, звіти, що стосуються питань, порядку денного.

Засідання виробничої наради обов’язково оформлюють протоколом відповідно до правил діловодства.

За матеріалами Ірини РОМАНЮК,
методиста НМЦ управління освіти Миколаївської міської ради



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді